ΣΧΟΛΕΣ

ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ

Θερινό Ελληνικό Σχολείο για νέους ομογενείς (11 Ιουλίου-5 Αυγούστου 2011) στην Καλαμάτα

Σκοπός

Βάσει του Προεδρικού Διατάγματος 118 της 24ης  Απριλίου 2003, που δημοσιεύτηκε στο φύλλο αριθμ. 102/5-5-2003 της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως και με το οποίο ιδρύθηκε το Τμήμα Φιλολογίας, «Το Τμήμα Φιλολογίας έχει ως αποστολή ι) να καλλιεργεί και να προάγει τη γνώση για την κλασική και σύγχρονη ελληνική και ξένη λογοτεχνία και γλωσσολογία και να μελετά τα φιλοσοφικά ρεύματα που επηρεάζουν την εξέλιξή τους, ιι) να παρέχει στους φοιτητές και στις φοιτήτριες τα απαραίτητα εφόδια που εξασφαλίζουν την άρτια κατάρτισή τους για επιστημονική και επαγγελματική σταδιοδρομία, ιιι) να οργανώνει μεταπτυχιακές σπουδές που οδηγούν στην κατάρτιση επιστημόνων με εξειδικευμένες γνώσεις σε επιμέρους γνωστικά αντικείμενα του Τμήματος και ιν) να συμβάλει στη μελέτη της επίδρασης της βυζαντινής κληρονομιάς στον ελληνικό και ευρωπαϊκό πολιτισμό και των στοιχείων που διαμορφώνουν σήμερα την οικουμενικότητά του».

Ο Οδηγός Σπουδών του Τμήματος περιλαμβάνει δύο Θεματικούς Κύκλους:

  • Θεματικός Κύκλος Μαθημάτων Κλασικής Φιλολογίας

  • Θεματικός Κύκλος Μαθημάτων Βυζαντινής και Νεοελληνικής Φιλολογίας

Το Τμήμα Φιλολογίας συνδυάζει τα παραδοσιακά γνωστικά αντικείμενα με νέες ειδικότητες.

Παραδοσιακά γνωστικά αντικείμενα που διδάσκονται στο Τμήμα Φιλολογίας είναι: Αρχαία Ελληνικά, Νέα Ελληνικά, Λατινικά, Γενική Γλωσσολογία, Εισαγωγή στην Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία, Βυζαντινή Φιλολογία, Λαογραφία, Εισαγωγή στην Αρχαία Ιστορία, Εισαγωγή στην Κλασική Αρχαιολογία, Παλαιογραφία, Παπυρολογία, Παιδαγωγικά.

Νέες ειδικότητες που δεν διδάσκονται σε κανένα Τμήμα Φιλολογίας της χώρας, όπως η ειδική διδακτική  των φιλολογικών μαθημάτων, η ειδική διδακτική για πολυπολιτισμική εκπαίδευση, η ειδική διδακτική για παιδιά με ειδικές ανάγκες και η χρήση εφαρμογών λογισμικού στην φιλολογική έρευνα με την χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Η διδασκαλία των μαθημάτων πραγματοποιείται με σύγχρονα οπτικοακουστικά μέσα και έτσι οι διδασκόμενοι κατανοούν ταχύτερα και πληρέστερα τα θεωρητικά μαθήματα, καθώς και πιο εξειδικευμένα μαθήματα όπως την ειδική διδακτική των φιλολογικών μαθημάτων, την ειδική διδακτική για πολυπολιτισμική εκπαίδευση, ειδική διδακτική για παιδιά με ειδικές ανάγκες και χρήση εφαρμογών λογισμικού στην φιλολογική έρευνα με την χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών στα εργαστήρια, στις αίθουσες διδασκαλίας, στην βιβλιοθήκη και στο αμφιθέατρο. Επίσης με το σύστημα τηλεδιάσκεψης ανοίγονται οι ορίζοντες για νέους τρόπους διδασκαλίας.